درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403 - 11:52   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن
  شش اولویت جدید مدیران عامل
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4377صفحه نخست » اخبار بانک و بیمهیکشنبه، 13 مرداد 1392 - 02:11
نقش روابط عمومی درحماسه سیاسی و اقتصادی                                 
مهدی عزیزی ها.مدیر روابط عمومی بیمه دانا
  

شارا- امسال سال حماسه سیاسی و اقتصادی نام گذاری شده است.انتخاب این نام از سوی مقام معظم رهبری بی شک با توجه به شاخصه های سال جاری که برگزاری انتخابات یکی از آنها ست.نقش مهمی در پیشبرد اهداف وارزش های اسلامی خواهد داشت.برای تحقق این شعار ورسیدن به اهداف مورد نظر باید تمامی دستگاه ها ونهاد های ذیربط از جمله روابط عمومی ها با مهم شمردن این مقوله وارایه نقشه راه به صورت جدی تری برای نهادینه شدن آن در کشور گام بردارند.

حماسه سیاسی واقتصادی را می توان دو مقوله وابسته و موازی با هم دانست که وقوع و نسبت هر کدام به وقوع و رشد دیگری وابسته است.هر چند که نمود عینی وشاخص حماسه سیاسی درسال جاری را می توان در انتخابات خرداد ماه امسال مشاهده کرد اماباید منظور از این حماسه را  فراتر از این انتخابات در نظر گرفت.به نظر می آید منظور از حماسه سیاسی و اقتصادی.حرکت مردم و مسوولان .جناح ها و گروه های مختلف فکری به سمت اهداف بلند انقلاب و به ویژه برقراری وحدت میان آحاد مردم می باشد.وحدت همان مفهومی است که تا کنون رمز پیروزی انقلاب در صحنه های مختلف داخلی و بین المللی بوده است.

حماسه سیاسی در ابعاد داخلی را می توان همان وحدت.همدلی وهمبستگی مردم و مسوولان وسپس حضور گسترده در انتخابات تلقی کرد.این اتحاد و همکاری موجب میشود تامنافع و پرستیژ ایران در سطح بین الملل نیز حفظ وتثبیت شده و بتوانیم  منافع خود را در تمامی حوزه ها ومناطق به حداکثر برسانیم.

باید توجه داشته باشیم که حماسه در معنای لغوی فرآیند یا کاری است که توسط دلیر مندان.پهلوانان وبزرگان انجام و عملی قهرمانانه تلقی می شود.بنابر این حماسه سیاسی و اقتصادی را می توان فرآیندی بسیار مهم ودلیرانه دانست که از مسیر اصلاح الگوی مصرف.همت و کار مضاعف.جهاد اقتصادی وکار وتولید ملی گذشته و در پرتو همدلی و همکاری همه ایرانیان حاصل می شود.

 تحقق شعار سال 92 با عنوان ˈحماسه سیاسی، حماسه اقتصادیˈ در کشور،در عین حال نیازمند آن است که یک جهش بزرگ ارتباطی بسیار گسترده در جامعه خلق شود. 

ما برای دستیابی صحیح به معنای واقعی شعار امسال، بسیار جدی تر از گذشته باید به مقوله روابط عمومی و نقش و کارکرد آن در کشور توجه کنیم . روابط عمومی ها باید به عنوان یک بازیگر وارد میدان کار و عمل بشوندنقش روابط عمومی ها برای حرکت در مسیر ˈحماسه سیاسی، حماسه اقتصادیˈو نزدیک شدن به آن باید بسیار فعال و پررنگ باشد .

برای برداشتن گام های مؤثر در راستای اعتلای روابط عمومی ها در کشور،روابط عمومی ها نیازمند رسیدن به نگاه، فهم و درک مشترک هستند و تا این بستر فراهم نشود، کاری از پیش نخواهد برد .

روابط عمومی ها همانند رسانه ها می توانند با خلق حماسه ارتباطی وخبری گسترده در سطح سازمان ها و جامعه.در تبیین اهداف و آرمان های انقلاب و نظام به عنوان یک بازوی فعال اجتماعی عمل کنند.برای تحقق بیشتر این مهم باید نگاه روابط عمومی ها از حالت سنتی و کلیشه ای به سمت سایبری والکترونیکی تبدیل وکلیه امکانات و ابزار های روابط عمومی ها در این مسیربه کار گرفته شود.تولید خبر و مجتوا برای تغذیه نیازهای مخاطبان واشاره به نقاط ریز و زوایای مختلف این مقوله می تواند در کنار سایر ابزار ها.به تبیین بیشتر و بهتر شعار امسال کمک کند.

از آنجا که روابط عمو می ها مانند یک پل ارتباطی بین سازمان ها و مردم عمل می کنند.خلق حماسه ارتباطی وجهش بزرگ خبری در جامعه می تواندبه عنوان پیش شرط تحقق شعار امسال در نظر گرفته شود.روابط عمومی ها همانند رسانه های گروهی برای تبیین اهداف وکمک به اجرایی شدن این الگوآماده همه گونه همکاری هستند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی و صداقت


  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  شش اولویت جدید مدیران عامل


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


  جادوی تنوع


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد